18 Kasım 2011 Cuma

yaşam standartı

Okullar açıldı, zaman hızla ilerliyor, ilk yazılıları yaptık ve okuduk bile... İlk programlar, ilk dersler, yeni başlayan 9.sınıflar, yer değiştiren öğretmen arkadaşlarımız derken geçiverdi ilk haftalar... Yaz tatilinin ardından tekrar biraraya geldiğimiz öğretmen arkadaşlarımızla hasret giderdik, güldük, eğlendik. Kürkçü dükkanı misali hiç ara vermemiş gibi başlayıverdik yeni döneme. Öğrencilerimiz okuldan önce açılan dershaneler nedeniyle çoktan eğitim- öğretime hazırdılar. İlk haftadan tebeşir tozuna bulanmış, sesim kısılmış ve ellerim çatlamış bir halde buldum kendimi..
Biraz buruk başladık bu döneme, öğretmenlik mesleğinin kutsallığının ve gösterilmesi gereken saygının abartılması gerektiği taraftarı değilim fakat bu mesleğin gerçek bir özveri işi olduğunu da yadsımamak gerektiğinden eminim. Yeni eğitim- öğretim yılı başlarken motive edici ve saygı uyandırıcı cümleler kurabilsek keşke öğretmenlerimize. Çocuklarımızı emanet ediyoruz neticede, hem de saatlerce...
 Rehber öğretmenleri olduğum sınıfta öğrencilerimle meslek seçimi ile konuşurken çok ilginç cümleler sarfettiler. " Bayan öğretmenlere öğretmenlik yakışıyor." , " Size aldığınız maaş yeterli gelir ancak bir erkek öğretmene yetmez.", "Hocam aldığınız maaş size yetmiyor mu, yetmesi lazım.", "Tüm müdürler erkek, bazı müdür yardımcıları bayan, öğretmenler çoğunlukla bayan."  Cevap veremedim, sadece yaşam standartından bir iki cümleyle bahsedip bir bayan öğretmenin mutlaka evli mi olması gerektiğini sorabildim... Öğrencilerim maaşımı ayakkabı- çanta parası olarak görüyorlar ve ne acı ki ellerinde yeterince argüman var....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder