1 Nisan 2011 Cuma

Yangın Tatbikatı

Geçen haftalarda okulumuzda Sivil Savunma Kulübü bir yangın tatbikatı yaptı. Tatbikat yapılacağı ders sınıflara haber gönderildi ve öğrenciler bir yangın durumu olduğunda nasıl davranacakları konusunda bilgilendirildi. Ancak biz laboratuvarda olduğumuz için bu bilgilendirmeden haberimiz olmadı ve tatbikat bizim için ideale çok yakın bir şekilde gerçekleştirildi. Yangın alarmı çaldığında önce derste canı sıkılan bir öğrencinin dersten bir şekilde ayrıldığını ve hayatına renk katmak istediğini düşündük :) Bir süre bekledikten sonra alarm durmayınca durumun ciddi olabileceğine karar verdik ve ben kapıdan dışarıya çıkıp koşma seslerini duyduğumda "Haydi arkadaşlar düzenli bir şekilde binayı terkedelim" dedim ve öğrencilerim laborartuvarı terkederek bahçeye çıkmaya başladı. Eksiksiz olarak dışarı çıktıklarına karar verdikten sonra ben de bahçeye doğru ilerledim ve kantin işleten görevlimiz tatbikat olduğunu söylediğinde rahatladım. Bu arada aklımdan geçenler çok garipti, öğrencilerimi bilimsel düşünce basamaklarını algılayabilsinler diye laboratuvara indirirken acil bir durumda demir parmaklıklı zemin katından nasıl çıkaracağım, üstelik de deprem bölgesinde :S Bu esnada laboratuvarda olmayan ilkyardım çantası ve yangın söndürücüyü dilekçe yazarak okul idaresinden istemeye karar verdim, benim açımdan faydalı bir tatbikat oldu... 

Öğrenciler bahçede düzenli bir şekilde sıra olduktan sonra itfaiye ekipleri tarafından yandın söndürme araçları tanıtıldı. Yangın tüplerinin tek kullanımlık olduğunu, mührü olmayan tüplerin kullanılamayacağını ve bu tüplerin küçük çaptaki alevler için kullanılabileceğini söylediler. Yangın söndürme tüpü ile söndüremediğimiz durumlarda itfaiyeye haber vererek ortamı terketmemiz gerektiğini söylediler. Yangın söndürücülerin özelliklerini anlattığım haftada tatkibatın yapılması güzel bir tesadüf oldu :)



Benzinle yakılan gösteri ateşinin nasıl söndürüleceğini gösteren itfaiye ekipleri istekli öğrencileri de çağırarak yangın söndürme tüpünün nasıl kullanılacağını anlattı ve öğrencilerin doğru bir şekilde kullanmasını sağladı.

 Alevlenen ateş sönmedğinde su ile nasıl söndürüleceğini anlatan itfaiye ekipleri ekip arabalarındaki suyu ve ekipmanları kullanarak ateşi söndürdü.

Son olarak da binada mahsur kalan biri olduğunda nasıl kurtarılacağını göstermek için okulumuzun son katından bir kaç kişilik öğretmen ve öğrenci ekibini kurtarıp sağlıklı bir şekilde aramızda olmalrını sağladılar.
İtfaiye ekiplerine teşekkür ederek tatbikatı bitirdik. Ateşle oynamak terimini iş edinmiş bu insanların görevlerinin ne kadar kutsal olduğunu düşündüm tekrar. Canı pahasına insanları ve yongalarını kurtaran itfaiyecilerimize gönülden teşekkürler..


*Tatbikattan sonra öğrencilerim neden defalarca ateşin yakılıp söndürüldüğünü, neden kurtarma sırasında birden fazla grubun kurtarıldığını sordu. Bir defada anlayabildiklerini, defalarca yapmalarına gerek olmadığını söylediler. Ezberci sistemle eğitime alışmış bazı öğrencilerimiz ne yazık ki teorik bilginin gündelik hayatta pratikleştirilmesinin test çözmek kadar kolay olmadığını anlayabilmiş değil. Öğrencilerime verecek cevap bulamadım. Laboratuvardaki uygulama tekrarları için de mi aynı düşüncelere sahipler?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder