30 Mart 2011 Çarşamba

Radyoaktivite ve Kimya panomuz

Bugün yoğun ders programıma ve sınav telaşı sarmış sevgili öğrencilerime rağmen mutlu bir gündü :) Laboratuvarın giriş kapısının yanındaki duvara bir pano asmak istedim ve okulda kullanılmayan boş bir panoyu duvara astırdım. Henüz ismini belirleyemesek de Kimya Gazetesi veya Bilim Gazetesi gibi bir isim olabilir diye düşünüyorum. Beyin fırtınası yapmaya uygun bir sınıfta öğrencilerimle beraber karar veririz sanırım. Önceki tecrübelerimden de biliyorum ki gençler isim bulma konusunda çok yaratıcı ve yetenekliler :)
11. sınıfların Elektrokimya' dan sonraki konusu Radyoaktivite olduğundan Japonya' daki nükleer faciadan da esinlenerek ilk konumuzu Atom Bombası ve Nükleer Santraller olarak belirledik. Öğrencilerim gazetelerden kestikleri haberleri getirdiler ve güzel bir pano oluşturmaya başladık. Gazetelerden gelen yazıları kontrol etmek ve her türlü siyasi içerikten uzak yazıyı bulmak en dikkat ettiğim konu oldu.
Bu panoda Nazım Hikmet' in Kız Çocuğu isimli şiirini de kullanmak istedim ve öğrencilerimden bir tanesi pano için şiiri (yazım hatalarıyla) hazırladı.
Laboratuvara girerken şiiri okuyan geçen sene de derslerine girdiğim öğrencilerim derse geldiğimde panodaki şiiri hatırladıklarını, hatta ezberlediklerini ve Fazıl Say' ın Nazım Hikmet Oratoryosu' ndan geçen sene izlettirdiğim  görüntüyü (http://www.youtube.com/watch?v=MmD-QpyYdhk)  defalarca evde izlediklerini söyledi. Bir öğrencim şiiri ezberinden okuyunca ve sesi güzel olan TRT Çok Sesli Çocuk  Korosu' nda olan başka bir öğrencim de şarkıyı söyleyince çok mutlu oldum  :) Üstelik tüm bunlar öylesine kendiliğinden gelişti ki biri hiç sormadan şiiri okudu bitirdi ve diğeri de şarkıyı söylemeye başladı. Dünya insanı olmayı başarabilen Nazım Hikmet atom bombasının insanlığa zararını öylesine güzel anlatmış ve Fazıl Say da öyle güzel bestelemiş ki öğrencilerimin radyasyonun zararlarıını anlaması oldukça kolay oluyor.

* Görüntünün linkini ve öğrencimin yazdığı şiiri bloguma ekledim ancak telif hakları ile ilgili oldukça kafam karışık. Böylesine saygı duyduğum insanların emeklerine saygısızlık mı acaba?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder