9 Mart 2011 Çarşamba

9 Mart 2011 Matemetik- Fen Bilimleri Sempozyumu

Bugün MEF Okulları tarafından düzenlenen Matematik- Fen Bilimleri Sempozyumu' na katıldım. Sempozyum müfredat programımızın  Davranışcı Öğrenme Yaklaşımı' ndan Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı' na göre değiştirilmesiyle ilgiliydi.
Müfredat 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılında değiştirilmişti. Kitap ilk elimize ulaştığında yaşadığımız şaşkınlığı hala unutamıyorum. Bize nedenleri anlatılmaksızın değişen müfredatı anlamamız ve uygulamaya çalışmamız pek de kolay olmadı.
Önce Marmara Üniversitesi' nde katıldığım Fen Derslerinde Bilim Tarihi Semineri ve arkasından MEF Okulları' nda katıldığım Teoriden Uygulamaya Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımı Sempozyumu ile neden değiştirildiğinin bilimsel nedenlerini öğrenebildim. Mutluyum :)
Müfredat  geleneksel öğrenme yani öğretmen merkezli öğrenmeden öğrenci merkezli öğrenmeye geçişi sağlamak için değiştirilmiş. Ancak konuların fazla oluşu, çoğu zaman bilgilerin üniversite düzeyinde oluşu ve ders saatlerinin az olması oldukça sıkıntı verici bir durum.
Öğrenci merkezli öğrenme benim de uygularken çok zevk aldığım bir öğretim şekli. Ancak bilgisayar, maketler, internet, kitaplar ve deney malzemelerini her zaman birarada görebilmek okullarımız için neredeyse bir hayal!
Sempozyumdan hepimiz aklımızda çok önemli bir soruyla ayrıldık. Öğrenci merkezli öğretimde öğrencilerimiz bütün ders boyunca deney yapacaklar, proje üretecekler, sosyal gelişimlerini artıcaklar. Ancak ne zaman test çözecekler? Çoktan seçmeli soruları ne zaman cevaplayacaklar ve bize ne zaman sorularını soracaklar? Bizim öğretmim sistemimiz öğretmen merkezli mi, öğrenci merkezli mi, sınav merkezli mi?
*Sempozyumu düzenleyen MEF Okulları'na misafirperverliği için ve öğrencilerine de bu mini konser için teşekkürler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder