14 Mart 2011 Pazartesi

magnezyumun yanması


Bugün laboratuvara gidince bir sürpizle karşılaştım, laboratuvarda kullandığım kitaplarımdan birkaç tanesinin yerinde olmadığını farkettim, üzgünüm :( 
Buruk başladım derslere bugün, laboratuvar artık cezbedici gelmediği için söylenen öğrencilerim de cabası... Bir taraftan de şevkle derslere orada devam edebilmemi sağlayan eldiven ve saf su alıp gelen, ne zaman çözeltileri hazırlayacağımızı soran ve "Biz de o deneyi yapalım" diyen meraklı öğencilerim...
Bugün 9. sınıflarda Tepkime Türleri konusunu işlemeye başladık ve yanma tepkimelerinde magnezyumun yanması deneyini yaptık. " Metaller yanar mı?" "Magnezyum periyodik cetvelde nerededir?" sorularını sordum magnezyum şeridini gösterirken. Metallerin yanmadığını söylediler onlar da tıpkı demir ve altın gibi. Magnezyumun da bir toprak alkali metal olduğunu söylediler. 3.periyot, 2A grubu.
İspirto ocağı ile ilgili ufak bir tanıtım yaptıktan sonra magnezyum şeridini yakmaya başladım, metallerin yanması fikri oldukça yabancı geldiyse de ikna oldular. Toprak alkali metallerin havai fişek yapımında kullanıldığını anlattım ve onlar da deney sırasında oluşan kokunun maytap yandıktan sonraki kokuya benzediğini ve yanma sırasında oluşan ışığın da gözlerini kamaştırdığını söylediler.
Deneyi bugünkü laboratuvar nöbetçilerine de yaptırdıktan sonra tahtaya magnezyumun yanma tepkimesini yazdık, denkleştirdik.
Yanma olabilmesi için gerekli şartları tekrar konuştuk.
Yangın söndürücülerin özelliklerini tartışıp defterimize not ettik.
Bu sırada magnezyum şeridini ve magnezyum yandıktan sonra oluşan magnezyum oksit bileşiğini sınıftaki tüm öğrencilerin görmesini sağlamak için dolaştırdık.
* Laboratuvara geç kalmalar hala devam ediyor ve yazılılar da yaklaşıyor. Haftaya tüm sınıflarda bol bol örnek çözmeliyiz. Dersleri laboratuvarda yapmaya devam etmeli miyim?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder