10 Mart 2011 Perşembe

laboratuvarım :)

Artık laboratuvardayım. Geçen sene yeni okuluma atandığımda öğrenciler öylesine telaşlı bir şekilde test çözüyorlardı ki bu duruma alışmam biraz zaman aldı. Meslek Lisesi' nden geldiğim için adını yazamayan öğrencilerden sonra "kesinlikle yanlıştır" sorularıyla böylesine ilgilenen öğrenciler beni oldukça şaşırttı. İlk günlerde bunun gerçek olamayacağını düşündüm. Sonra yeni öğrencilerimin soruları ezberlediklerini çoğu zaman mantığını anlamadıklarını keşfettim. Beni tüm zamansızlığı göze alarak laboratuvarda ders yapmaya teşvik eden şey ise not ortalaması 5 olan sevimli bir kız öğrencimin turnusol kağıdıyla deney yapmasını istediğimde verdiği tepkiydi. Öylesine telaşlandı ve öylesine başarısızlıktan korktu ki bir şeylerin ters gittiğine artık emin oldum. Laboratuvardaki ilk dersimde pH kağıdı ile deney yapmasını istediğim not ortalaması 100 olan başka bir öğrencimin daha beheri tutamadığını farkettim. Tüm riskleri göze alarak artık labaratuvarda ders yapmaya karar verdim.
 Laboratuvarda ilk haftamda derslere öğrencilere laboratuvarın oyun alanı olmadığını ve deney malzemelerinin de oyuncak olmadığını anlatarak başladım. Laboratuvar tanıtımından sonra malzemlerle aynı ortamda bulunduklarından çok daha dikkatli olmaları gerektiğini anlatmaya çalıştım. Ufak gösteri deneyleri ile dikkatlerini çekerek olumlu bir öğrenme ortamı yaratmaya çalıştım. Bu hafta ise gelişlerde biraz geç kalma sıkıntısı dışında daha dikkatli olmaya başladıklarını farkettim. Sınıfta yerinde duramayan hareketli öğrencilerin ise daha sakin oldukları dikkatimi çekti. Deneyleri yaptılar, takip ettiler ve çok sıkıldıklarında etraftaki malzemeleri incelediler. Bu durum kalıcı mı yoksa geçici mi bilmiyorum ama şimdilik bu gelişmeden hoşnutum :)
Bilgisayarımız geldiğinde, projeksiyon cihazını kullanabildiğimizde ve internetimiz bağlandığında sanırım dersler hem benim için hem de öğrencilerim için daha da eğlenceli olacak :)

* Hala sorumun cevabını bulabilmiş değilim, deney yaparken kaybettiğim test çözme vaktini nasıl telafi edeceğim?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder